Mitsubishi ASX, 1.6 MIVEC – všestranný parťák

Mitsubishi ASX, v rámci redakčního testu jsme vyzkoušeli tento vůz, který
balancuje na pomezí crossoveru a lehkého SUV. Pocitově se cítí dobře v
městském prostředí, nezalekne se však ani lehkého terénu.

Asx se samozřejmě nabízí také s pohonem 4×4. K nám se dostal jeho aktuální
model pro rok 2018 se základním benzínovým motorem, manuální převodovkou a
pohonem pouze přední nápravy.

Mitsubishi se s lehkými úpravami prodává od roku 2010, jedná se o velice
úspěšný model stran jeho prodejnosti, a to nejen v zahraničí, ale i na
domácí půdě.

Uživatel ocení jeho všestrannost, dále pak jeho zajímavou cenovou politiku,
jeho jízdní vlastnosti a vnitřní prostor.

Modelový rok 2018 se vyznačuje převážně v přepracování zadní partie vozu, a
to v oblasti zadního nárazníku. Lehké změny jsou k vidění také v interiéru.

Mitsubishi Asx se po faceliftu v roce 2013 poněkud zaoblilo, už to není
tolik ostře řezaný japonský design, je více neutrální a chce se líbit
širšímu spektru uživatelů. Tento tah automobilce vyšel a s prodejností Asx
nemá problémy.

Jedná se o poměrně robustní auto, které je zjemněno v rámci svých
jednotlivých detailů. Jeho celkové proporce jsou poměrně krátkým přesahem
zadní části karoserie, celkem originální a zajímavé.

Přední část vozu působí objemným, mohutným dojmem. Napomáhá tomu samotná
výška předních partie a velká přední světla. Od spodních částí světel
vychází chromované esovité linky ke spodním partiím předního nárazníků, kde
jsou umístěny mlhovky a denní svícení.

Mezi chromovanými linkami je potom umístěn samotný gril přední masky
klínovitého tvaru. U předchozích modelů byla právě tato část lemována
chromovanou linkou a vozidlu to dělalo takový nevzhledný nos. Od
předposledního faceliftu tomu tak již není a asx-ku to jistě prospělo.

Spodní partie nárazníků, dále lemů a prahů jsou opatřeny černým ochranným
oplastováním, to vše, v kontrastu s bílou barvou testované verze, vypadalo
moc efektně.

Boční partie vozu se nese v klasickém duchu a tradici modelu. Zmínil bych
se akorát o velkých zpětných zrcátkách, které jsou velmi praktické a asx
jednoduše sluší.

Asx disponuje malým přesahem karoserie zadní partie, což má za následek
menší objem kufru. Automobilka svým zákazníkům nabízí možnost, samozřejmě
za příplatek, zavazadlový prostor zvětšit o prostor pro rezervu.

Zadní partie doznala v rámci nového modelového roku 2018 největších změn.
Došlo k přepracování zadního nárazníku. Nárazník je nově vybaven
horizontálním prolisem, linkou, ve které jsou umístěna odrazová světla ve
tvaru dvou protichůdných podkov. V jeho spodní části pak najdeme dynamický
prvek jakéhosi difuzoru. Nový zadní nárazník celou partii příjemně oživil.

Celkový vnější vzhled vozu je povedený. Jeho robustnost působí
reprezentativním dojmem. Testovaná verze byla navíc obuta na efektních
18-ti palcových hliníkových kolech, který celý dojem jen podtrhují.

Interiér Asx působí velmi kvalitně a prostorně. Vozidlo Vám nabízí vyšší
pozici za volantem s výborným výhledem.

Palubní deska je přehledná, její ovládání je intuitivní. Testovaná verze
byla vybavena multifunkčním volantem, který ovládá audiosoustavu, telefon a
tempomat. Volant byl obšitý kůží a jeho spodní část vybavena lesklým
plastem, kterým je také obložena střední část palubní desky s displejem
palubního infotainmentu.

Přístroje v rámci kapličky před řidičem jsou klasické, mezi rychloměrem a
otáčkoměrem je dále umístěn displej palubního počítače, který Vás informuje
o aktuální, nebo průměrné spotřebě, dojezdu, stavu paliva, teplotě motoru,
čase kdy máte ideálně řadit atd.

Střední část palubní desky byla vybavena dotykovým displejem, výdechy
klimatizace a jejím ovládáním, výhřevem sedadel řidiče a spolujezdce, dále
pak konektorem USB.

Volič manuální převodovky, který je spolu s ruční brzdou a držáku na pití
umístěn ve středovém sloupku, má ne zcela vzhledně převýšený rozměr.
Přikláním to však k ergonomii vysokého posedu v pozici řidiče.

Místa na sezení je ve voze dostatek i pro pět dospělých cestujících,
vnitřní prostor je poměrně dost široký. Poměrně strmý mi přišel akorát
opěrák zadních sedadel.

Motorizace Asx, tam máte k dispozici výběr ze třech pohonných jednotek.

Základní zážehová šestnáctistovka MIVEC s pohonem pouze přední nápravy,
dále pak dvojici vznětových motorů 1.6 DI-D a 2.2DI-D.

Dieselový motor 1.6 DI-D se prezentuje jako úsporný s kombinovanou
spotřebou paliva okolo 5l/100km s dostatečným točivým momentem 270 Nm.

Testovaný benzínový motor 1.6 MIVEC nabízí výkon 177 koní v kombinaci s
manuální převodovkou.

Vrcholem nabídky je potom dieselový 2.2 DI-D, který disponuje vysokým
výkonem a točivým momentem v kombinaci s automatickou šestistupňovou
převodovkou.

Mitsubishi Asx využívá pohonu buď přední nápravy, nebo náprav obou. V tomto
případě využívá elektronicky řízený systém 4WD, který uživateli nabízí
možnost výběru ze třech jízdních režimů. V rámci výběru jízdního režimu
přizpůsobí záběr kol momentálním požadavkům a jízdním podmínkám.

Funkci mezinápravového diferenciálu tady zastává elektronický ovládaná
spojka, která stanoví optimální rozdělení točivého momentu mezi jednotlivé
nápravy.

Stabilitu vozu pak podporují vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové
zavěšení vzadu.

Testovaná benzínová šestnáctistovka se povětšinu času projevovala tichým a
kultivovaným dojmem. Jen v rámci jízdy po dálnici jsem u ní občas postrádal
dostatek výkonu a zaznamenal její vyšší hlučnost, a to díky absenci šestého
rychlostního stupně manuální převodovky.

Mitsubishi Asx je zajímavou volbou, je všestranné, pohledné a za rozumnou
cenu. K jeho všestrannosti bych si osobně představil pohon 4×4 a silnější
naftové provedení.

Motor

Typ motoru: zážehový řadový čtyřválec

Válce: 4

Zdvihový objem (ccm): 1590

Nejvyšší výkon (kW/ot/min): 86/6000

Nejvyšší točivý moment (Nm/ot/min): 154Nm/4000ot.

Provozní vlastnosti

Maximální rychlost (km/h): 183

Zrychlení 0-100 km/h (s): 11,5

Spotřeba – město/mimo/kombi (l/100km): 6,9/4,9/5,7

Emise CO2 (g/km): 131g/km

Rozměry a hmotnosti

Zavazadelník – sedadla/sklopená: 488/1219

Objem nádrže (l): 63

Pohotovostní hm./nosnost (kg): 1360/510

Rozměr pneu: 225/55 R18

Vnější rozměry

Délka (mm): 4365

Šířka (mm): 1810

Výška (mm): 1640

Rozvor (mm): 2670

cena x výkon: 8

kvalita zpracování: 8

bezpečnost: 7

jízdní vlastnosti: 7


Autor: Jan Horský

Mitsubishi ASX, 1.6 MIVEC – všestranný parťák

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přesunout se na začátek