Peugeot 508 RXH – zajímavý hybrid

Po bahenních radovánkách, které jsme absolvovali minulý týden máme tentokrát v hledáčku podstatně civilnější stroj, než jsou ortodoxní offroady. Peugeot s modelem 508 RXH udělal hned při představení velký rozruch a my jsme měli možnost si ověřit, zda byl oprávněný.

Ke karoserii sedan a kombi přibyla třetí varianta RXH, která disponuje vyšší světlou výškou než dvě dříve jmenované. Kromě toho je tu pár dalších úprav, jako jsou černé lišty po obvodu auta, kovové pásy na prazích, nebo elegantní LED pásy na předním spoileru sloužící jako denní svícení. Upravený je i přední maska, která získala na dravosti a odpoutala se od elegantního vzhledu základní verze. Pokud máte rádi barvy, máte bohužel smůlu, k dispozici jsou jen variace na hnědou, bílou a šedou. K tomuto auto se to ale celkem hodí.

Interiér auta je podobně elegantní, jako karoserie, v našem případě nechyběla spousta kůže. Vše je tam, kde to čekáte, sedačky mají příjemné čalounění i možnosti nastavení. Nechybí ani projekce důležitých dat na panel nad volantem. Tady najdete aktuální rychlost, nastavení tempomatu a blížící se odbočení navigace. Trochu neforemné je ovládání robotické převodovky malou posuvnou pákou na středovém panelu. Zajímavá je i standardně dodávaná panoramatická střecha, kterou lze samozřejmě elektronicky zavřít.

Dostatek místa najdete i na zadních sedačkách, spolujezdci si rozhodně nemohou stěžovat. Pokud potřebujete naložit větší náklad, zadní sedačky sklopíte elegantně tlačítkem v kufru.

Nejzajímavější je ale to, co je schováno v útrobách vozu. Je tu nový pohon nazvaný Hybrid4. Jedná se o kombinaci dieselového dvoulitru a elektromotoru na zadní nápravě. Zatím je k dispozici jen u verze EXH, ale během roku by se měl dostat i do sedanu a kombíku.

Nafta i elektrony

O pohon předních kol se stará motor 2.0 HDi o výkonu 120kW. K tomu je připojen alternátor o výkonu 8kW, který dobíjí NiMh akumulátory umístěné pod zavazadlovým protorem především při brzdění. Rekuperace energie je tu velice účinná a pokud nepotřebujete brzdit příliš razantně, vystačíte si jen s puštěním pedálu. Nesmíte mít ale zapojený režim Sport, který tuto funkci vypne a z baterií pouze čerpá.

Kromě režimu sport můžete zapnout i náhon na všechna čtyři kola, kdy náhon zadní nápravy zajišťuje právě 50kW elektromotor. Zajímavé je, že funguje i v případě, že máte úplně vybité baterie, do 70km/hod se totiž zvládne dobíjet pomocí alternátoru, který rozbíhá dieselový motor.

Hybrid neušetří

Auto jsme proháněli především na dlouhých cestách, nechyběly ale ani okresky a město. Kombinovaná spotřeba se pohybovala okolo šesti litrů nafty, což je o dva litry více, než udává Peugeot ve svých materiálech. Na dálnici je to pak ještě horší a pokud jedete okolo legálních limitů, pojedete zhruba za 8 litrů, baterie tu jsou totiž pak jen jako zátěž a naopak spotřebu zvyšují. Hmotnost auta je totiž 1910 kg, což není zrovna málo. Spotřebě nepomáhá ani to, že bez běžícího dieselu si nepustíte klimatizaci, nebo neodmlžíte okna. I při stání v kolonách tak nemůžete motor vypnout a poposkakovat jen na elektřinu.

Jízda

Auto jsme projeli snad ve všech podmínkách včetně polních cest a alpských zatáček, jen terén jsme z pochopitelných důvodů vynechali. Navzdory hmotnosti se auto chová výborně v dlouhých i utažených zatáčkách, řízení je přesné a zejména na dlouhých cestách se jede opravdu příjemně. Podvozek je paradoxně sportovnější, než u kombíku SW.

Auto se do zatáček pouští naprosto neutrálně, nenaklání se a řidič má velmi dobrou odezvu od toho, co se děje pod koly. Dojem trochu kazí převodovka. Namísto automatu je tu robotická převodovka, která zrovna neoplývá rychlostí a přesností. Přepnout jí můžete i do manuálního modu, kdy řadíte pádly pod volantem, o moc se to ale nezlepší, zkrátka chtělo by to klasický automat.

Offroad

RXH rozhodně nemá žádné terénní ambice, nicméně pokud potřebujete dojet po polní cestě k rybníku, na chatu, nebo rádi jezdíte na hory, bude to pro vás to pravé. Auto se neztratilo ani na podmáčené louce, kde se i s hladkými pneumatikami dokázalo bez problémů pohybovat.

Závěr

Peugeot připravil rozhodně zajímavé auto nabité technologií. Působí to tak, že by mělo umět vše, což vlastně umí, nic mu ale nejde dokonale. Na druhou stranu v ničem také nepropadá a rozhodně dokáže být zajímavým společníkem na cestách i v běžném denním provozu. Potěšil nás jízndní komfort, podvozek a dynamika auta. Naopak zklamáním byl hybridní pohon, který tu trochu postrádá smysl a v neposlední řadě robotická převodovka. Cena testovaného vozu 1 100 000 korun pak odpovídá jeho schopnostem a výbavě, kterou za své peníze dostanete.


Autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner

Peugeot 508 RXH – zajímavý hybrid

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přesunout se na začátek