Renault místo Hummeru

Po oficiálním konci značky Hummer vznikla na trhu mezera a poptávka několika extrémistů po extrémně odolném, schopném, ošklivém a drahém autě. Chytl se toho Renault, který připravil civilní verzi svého speciálu Sherpa.

Sherpa je lehké armádní vozidlo, které svým stylem připomíná H1, nicméně co tu také vymýšlet, jednoduché tvary se dobře vyrábí a neprůstřelné sklo je nejlepší rovné. Výrobu má celkem trefně na starost oddělení Renault Trucks. Auto by mělo zůstat především užitkovou záležitostí, k dispozici bude osobní verze, ale i příprava pro nákladní auto.

Auto je o něco pohlednější než Hummer, nicméně vojenský původ je tu hodně znát, třeba díky malým okénkům na bocích. Výhodou je, že vás jen tak někdo nezastřelí. Interiér auta bude vyráběn i v celkem civilní podobě, bude k dispozici klimatizace, kožené čalounění. Pro práci bude naopak ve výbavě nezávislé topení, nebo naviják. K dispozici budou tři verze karosérie Light Scout, Station Wagon a Carrier.

Pro nás je nejzajímavější Light Scout, což je expediční speciál, který by se neměl bát pouště ani hor a mohl by najít uplatnění i na závodech. Právě tuto verzi používá jako doprovod A.S.O. při Dakaru. Verze Station Wagon má zesílené pancéřování a je určena pro převoz osob, nebo cenností. Bohužel ani jedna verze se nevejde do 3,5t a auta váží okolo deseti tun, čeká vás tedy rozšíření řidičáku a poplatky za mýtné. Ani šířka 2,35m nenahrává běžnému ježdění po městě.

Zajímavější jsou ale čísla terénních schopností Sherpy. Samozřejmostí je náhon 4×4 s uzávěrkou všech diferenciálů, k tomu je tu světlá výška 60 centimetrů a brodivost 75 centimetrů. Nájezdový úhel je 60 stupňů a boční náklon 45 stupňů. O pohon se stará diesel o výkonu 215 koní a točivém momentu 800 Nm s objemem 4,8l. Nádrž má 165 litrů a měla by stačit na dojezd 1000 km. Auto je prioritně určené pro trhy na blízkém východě, v Africe a Rusku, ale vzhledem k tomu, že auto plní emisní limity, je možné, že ho uvidíme i v Evropě.


Autor: offroadweb.cz

Renault místo Hummeru

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přesunout se na začátek