Silvestrovský test – Peugeot 308 SW GT

Ano, tentokrát budeme spojitost s terénem hledat marně. Ani při nejlepší vůli se tenhle Peugeot prostě mimo silnice nehodí, nemá čtyřkolku, není oplastovaný, ke crossoeveru má daleko asi jako Porsche 911, ale nám se líbil a chtěli jsme se svézt, takže pokud jste ortodoxními milovníky nezpevněných cest, tak článek raději zavřete, pro ostatní je tu jeden svižnější testík.

Peugeot GT není rozhodně čistokrevným sporťákem, který trhá okruhové rekordy a ve městě z vás vytřese duši, je to kombík pro každý den, který vám ale dokáže každou jízdu zpříjemnit a udělat jí tak trochu nevšední.


GT poznáte na první pohled. Výraznější spoilery, dvě koncovky výfuku schované v zadním nárazníku a chybět samozřejmě nemůže ani sem tam to logo se dvěma kouzelnými písmenky. Jinak ale auto zůstává především praktické, o zem s ním nikde škrtat nebudete, přístup do kufru i do interiéru je vynikající. V nákladovém prostoru nechybí praktické kotvící prvky, jen pod dnem nenajdete plnohodnotnou rezervu, ale pouze sadu na opravu.


Samotný interiér vás uvede do světa sportovních vozů. Sedačky jsou potažené alkantarou, volant je rovněž kožený. Jen mi zkrátka nějak nepasuje jeho velikost. Připadám si trochu, jak kdybych seděl v motokáře. Malý volant je sice praktický, nepřekáží při nastupování, ale mě osobně se jednoduše nelíbí a nemám při řízení ten pravý pocit kontroly. To je ale každopádně dost individuální věc a věřím, že se najde hodně řidičů, kterým bude naopak vyhovovat.


Naše GT je vybaveno automatickou převodovkou s klasickým voličem v podobě páky. Nohy spočinou na pedálech s kovovým povrchem. Jinak je interiér typický pro současný Peugeot. Plný zajímavých designových řešení, ale v každém směru praktický.


Pod kapotou našeho GT bije dieselové srdce, což je trochu zklamání, ale na druhou stranu nesuďme před jízdou, spousta naftových motorů už mě svým charakterem překvapila.

Klame tělem

Startuju a vyrážím. Převodovka řadí hladce, auto není těžké a motor s ním tak nemá moc práce. Jízda je tak nějak přirozená a rozhodně nemám pocit jako ve sportovním voze. Vynikající je i komfort, přestože sedím ve sportovních sedačkách s výrazným bočním vedením, nemám problém v nich ujet delší trasy bez následků.


Tolik ke klidné jízdě. Teď ale mačkám magické tlačítko sport, které by mělo zcela změnit charakter auta. A také mění! Převodovka se přepíná do sportovního režimu, nechává motor pracovat ve vyšších otáčkách a Peugeot se najednou žene kupředu s podstatně větší chutí.


Vaše podvědomí je pak drážděno sportovním zvukem motoru, který se line z audio soustavy. Dieselový pocit je tak najednou pryč a vy si můžete naplno užívat ryku vytočeného agregátu. A to taky dělám kdykoliv je to možné. Na dálnici i na okreskách se najednou cítíte jako pilot rallyové 206 a GT vám nebrání v ostřejším svezení.


Podvozek je sice dostatečně komfortní, ale zároveň snese i ostřejší zacházení. Stejné je to s brzdami, které se neunaví ani při delší jízdě „brzda plyn“. Když pak dojedete do svého cíle, máte pocit, jako byste právě dokončili rychlostní zkoušku, ale z prostorného kufru můžete vyndat třeba dárky a vánoční cukroví pro rodinu až do třetího kolene. Trochu radosti mi ubírá jen pohled na základní cenovku GT, která je 669 500 Kč.
Autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot

Silvestrovský test – Peugeot 308 SW GT
Přesunout se na začátek