Škoda Octavia Scout – exkluzivní test v Hamburku

Tentokrát jsme netestovali nové auto, ale „jen“ variantu nové generace Octavie, i když přeci jen tak trochu výjimečnou. Nový Scout totiž nabízí kombinaci podvozku a motorů, o které se zatím zákazníkům škodovky ani nesnilo. Novou Octavii jsme testovali jako první v okolí Hamburku.

Octavia Scout se těší velké oblibě a na rozdíl od předchozích let, letos jí přibude i koncernová konkurence od Seatu. O to víc se musí Škodovka snažit. Ve Scoutu tak najdete jen to nejlepší. Scout samozřejmě technicky vychází z klasické Octavie, ale najdete v něm jen to nejlepší. Scout má jen víceprvkovou zadní nápravu v kombinaci se všemi motory. Za cenu 700 tisíc dostanete Octavii s terénním paketem, který obsahuje zvýšený podvozek, upravené nárazníky, ochranu podvozku a náhon 4×4 s technologií Haldex 5.


Vybírat můžete z trojice motorů. Pokud dáváte přednost benzínu, je tu 1.8 TSI 132 kW, příznivci nafty pak mohou vybírat z 2.0 TDI 110 kW a nově také 135kW. Jedná se o motor z Octavie RS, který tu ale máte možnost využít v kombinaci s náhonem 4×4. Co do převodovek je k výběru šestistupňový manuál, nebo dvouspojková převodovka DSG. Nový Scout se zlepšil i v tahání a můžete za něj zapojit až dvě tuny!


Vypadá drsně

Scouta poznáte na první pohled především podle bodykitu. Větší 17“ kola dokreslují terénní vzhled. K tomu jsou tu plastové lemy blatníků a výrazné nárazníky. Scouta poznáte ale i uvnitř. Logo Scout je na volantu i řadící páce. Pak už je jen na vás, jak má interiér vypadat, přidat můžete luxusnější obklady, nebo třeba alcantarovými potahy, které byly i v námi testovaných autech.


Podvozek přináší pohodlí

Octavia Scout je o 3 cm vyšší než klasický kombík (ve verzi sedan Scouta nekoupíte). Dosaženo je toho jinými tlumiči a vyšším profilem pneuamtik. Výsledkem je pak extrémně pohodlná jízda, která z vás nevyklepe duši ani na hodně rozbitých silnicích. Docela slušně můžete upalovat ale i na polní cestě, kde podvozek zvládne opravdu hodně. Zvýšení se přitom nijak výrazně nepodepsalo na jízdních vlastnostech na klasických silnicích. V zatáčkách auto poslouchá na slovo, nijak extrémně se nenaklání a nezváislé zavěšení všech kol dává výbornou odezvu. Rozdíl vlastně poznáte až po přesednutí do klasické Octavie.


Terénu se nebojí

Tentokrát netestujeme čistokrevný offroud, ale spíš kombík pro aktivní lidi, kteří si rádi vyrazí do přírody, nebo do hor. I tak ale Octávka zvládne docela dost. Testovat jsme to mohli na polygonu ADACu, kde bylo připraveno několik výjezdů a sjezdů, na kterých mohla své schopnosti ukázat hlavně Haldex spojka náhonu 4×4. Ta funguje výborně, jen mívá malou prodlevu. Přední kolo se zkrátka musí pořádně protočit, než se zapojí i zadní náhon a vyveze vás na kopec. Na rozdíl od Yetiho nemá Octavia sjezdového asistenta, z kopců tak musíte brzdit sami.

Benzín vám neušetří

Jako první jsem řídil jednaosmičku v benzínu. Ta se v kombinaci s automatem chovala až neuvěřitelně měkce a kultivovaně, jen pro svůj výkon potřebuje otáčky, pak vás ale dokáže řádně zatlačit do sedačky. Hlavní je ale jeho příjemně tichý a až sametově hladký chod. Stinnou stránkou je spotřeba, která se během testu pohybovala okolo deseti litrů. Svůj podíl na tom má samozřejmě i náhon 4×4.

Druhým motorem, který jsme testovali je supersilný diesel původem z Octavie RS. Ten se projevil silným zátahem už od nejnižších otáček, což se hodilo zejména v terénu, kde auto přesně reaguje na přidání plynu a vy tak můžete přenášet výkon na kola přesně tak, jak právě potřebujete. V kombinaci s manuálem není co řešit, DSG řadí velmi dobře, ale při podřazování má tendence mít prodlevu.


Stojí za to

Cena Octavie Scout se pohybuje okolo 700 000 korun, Záleží na motoru a převodovce, ale rozdíly nejsou nijak dramatické. Ani o moc bohatší výbavu už nevymyslíte. Zásadní jsou tu xenonové světlomety a pak paket L&K. Z konkurence je nejblíže Subaru Forester, které nabízí za 699 000 verzi s dvoulitrovým benzínem 110kW, ale na druhou stranu s vyspělejší čtyřkolkou. Octavie tedy ve svém segmentu stále těžko hledá konkurenci, uvidíme až, co s prodeji udělá konkurence v podobě chystaného Seatu.


Autor: Matěj Oliva

Škoda Octavia Scout – exkluzivní test v Hamburku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přesunout se na začátek