Toyota RAV4 2013 – čtvrtá generace přichází

Model RAV4 je konečně plnoletý a po osmnácti letech na trhu přichází s čtvrtou generací designu i techniky. A musíme uznat, že z malého „dámského“ SUV vyrostl až do podoby mohutného SUV s orientací na silnici a luxusní cestování.

Když se v roce 1994 objevilo první malé SUV na podvozku Corolly, okamžitě si získalo přízeň veřejnosti díky dostupné ceně a bachratému designu, který byl „tak ošklivý až byl hezký“. Nejednalo se o klasický offroad, ale spíš vůz pro zábavu, však také zkratka RAV znamená Recreational Active Vehicle.

Vzhledem k úspěchu se model rychle dočkal i prodloužené pětidveřové verze i všech variant pohodu na přední či všechna čtyři kola. V roce 2000 pak přišla druhá generace, která posílila na výkonu a nastolila trend postupného zvětšování rozvoru i celkových rozměrů.


Za dalších 6 let už se z RAV4 stalo plnohodnotné velké SUV a s příchodem třetí generace z trhu zmizela třídveřová verze. Zájemcům připravila hodně težké rozhodování a v prodejních číslech úspěšně soupeřila se svým hlavním konkurentem, Hondou CR-V (viz náš redakční test).

Od března 2013 by se na českém trhu měly objevit první kusy čtvrté generace Toyoty RAV4. A ta už pořádně narostla a patří k větším SUV na trhu. Základ konstrukce i nabídka motorových variant doznaly jen drobných vylepšení, designem se trochu přiblížila k verzi pro americký trh (viz tento článek o připravovaném modelu na elektřinu).

Předek je zůžený do šípovitého tvaru a světlomety s denním LED svícením se posunuly nahoru a protáhly se do stran. To samé platí pro pohled zezadu, který odhalí vysoko položená světla a celkový tvar, jaký se v dnešní době objevuje spíše ve třídě MPV.

Celkově teď nová „Ravka“ vypadá o dost sportovněji a agresivněji, však také výrobce rozšířil nabídku jízdních režimů pro všechny modely s náhonem 4×4 o režim Sport. Ten zapojuje do akce i zadní náhon, na který trvale poslílá desetinu výkonu, jinak se zadní náhon připojuje jen v případě prokluzu předních kol či automatické korekce stopy v zatáčce.

Pro ty, kteří chtějí RAV4 jako rodinný vůz do města a žádný terén nemají v pánu, ale bude v nabídce i verze s náhonem pouze na předek. Na výběr bude dvoulitrový zážehový motor s výkonem 151 koní nebo vznětový 2,2 D-4D s výkonem 150 koní, k nim můžete dfostat šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku.



Autor: FilipT

Toyota RAV4 2013 – čtvrtá generace přichází
Přesunout se na začátek