Volvo XC 90

Volvo konečně odhalilo kompletní techniku své vlajkové lodi, která si už po několika letech na silnicích zasloužila druhou generaci. A ta rozhodně stojí za to. Ve Volvu do ní nacpali snad vše, co si lze ze současných automobilových technologií vymyslet. Pojďme se tedy podívat, co se skrývá pod elegantními křivkami švédského obra.


Z venku působí nové Volvo velmi elegantně, nechybí tu LED světlomety, velké logo na mohutné přední masce a poctivě velká kola. Pro offroad nebude úplně ideální přední nárazník, který by mohl brzy přijít k úhoně, zespodu je ale auto dobře chráněno.


Interiér sází především na jednoduchost a eleganci. Nenajdete tu žádné futuristické tvary, ani netradičně řešené ovladače. Vše je tam, kde má být a hlavně v dokonalém zpracování. O Vaši zábavu se stará palubní počítač, který je doplněn audiosystémem s devatenácti reproduktory. K dispozici jsou tři řady sedaček a ani ty zadní nevypadají pouze nouzově.Vše je vyrobeno z prvotřídních materiálů a převládá samozřejmě hlavně kůže.Nechybí celá řada asystentů hlídajících vozidla před vámi, za vámi i okolo vás, samozřejmostí je chytrý tempomat, automatické parkování a celá řada zajímavých vychytávek zvyšujících především bezpečnost za volantem.


O pohon se stará nová generace čtyřválců Drive-E. Ten základní jede na naftu a nese označení D4, jeho výkon je rozumných 142 kW, jeho spotřeba by se podle automobilky měla pohybovat okolo 5 litrů. Druhou alternativou je D5 s výkonem 162 kW a spotřebou 6 litrů. Pokud máte raději benzín, jsou k dispozici motory T5 a T6 o výkonu 189, resp. 230 kW. O řazení se bude starat osmistupňový automat Aisin.


Chybět nemůže samozřejmě ani plug-in hybrid, který využívá přeplňovaný benzínový čtyřválec(60kW) na přední nápravě a elektromotor na zadní. Celkový výkon by měl být 400 koní a točivý moment 640 Nm. Jen na elektřinu by mělo Volvo být schopno ujet 40 km.

Video


Autor: offroadweb.cz

Volvo XC 90
Přesunout se na začátek