Námraza na oknech není pro žádného řidiče příjemná. Musí počítat s tím, že ráno po příchodu k vozu bude trávit několik minut se škrabkou v ruce. Proto se někteří snaží tomuto problému předejít. A tak zkouší řadu způsobů, aby jejich okna zamlžená nebyla. Fungují a jsou k něčemu? Spíše ne.
Clona na čelní sklo
Jedním z nejčastějších pomocníků je clona na čelní sklo. Po příjezdu je nutné clonu správně aplikovat tak, aby byla na sklo přitisknutá, správně vypnutá a její konce byly zabouchnuté ve dveřích. Nejenom že se to nemusí vždy podařit, ale někdy clona nemusí pokrýt ani celou plochu. V tu chvíli řidič ztratí mnoho času a další ztráta ho čeká ráno, kdy musí clonu sundávat. V konečném důsledku jde o čas podobný, jako kdyby ráno sklo škrábal.
Clona na čelní sklo ale přináší ještě jedno negativum. Když neomrzne sklo, omrzne daná clona. Sundaná clona nejčastěji míří do interiéru auta, kde se ledový povlak začne rozpouštět. To znamená nejenom mokro, ale také vlhkost v interiéru. Po pár dnech se řidiči diví, proč se jim auto uvnitř tolik mlží. Důvod je ale jasný.
Domácí roztok na sklo
Druhou, vcelku absurdní možností, jak zamezit namrzání skla, jsou různé podomácku připravené roztoky. Připravují se buď z lihu, nebo soli, či dokonce z octa. Následně musí být nastříkány na okna. Nikoliv však jednou, ale roztok je třeba aplikovat každý večer. Je nutné, aby se roztok na skle udržel, a tím namrzání zabránil. Nejenom že je časově náročné míchání těchto „lektvarů“, ale také to stojí peníze. A čas vezme i samotná aplikace.
V konečném součtu negativ už je lepší raději ráno použít odmrazovací sprej, který lze nejenom koupit, ale ze zmíněných ingrediencí také vyrobit. A používat se bude nikoliv každý den preventivně, ale jen ten den, kdy budou skla opravdu namrzlá. To, jestli budou, neovlivňuje jen hodnota na teploměru, ale i další věci, jako vlhkost vzduchu nebo rosný bod.
Zdroj: https://www.mirror.co.uk/news/weird-news/how-quickly-defrost-frozen-windscreen-9363160