Ženeva 2015: Hyundai Tuscon překvapuje

Při velkolepé premiéře ukázal Hyundai svůj stěžejní model pro rok 2015, kterým se stává „České“ SUV Tuscon, které v nabídce nahrazuje model iX35. Hyundai se tak vrací ke kořenům v označení svého SUV, to je ale vše, čím se Tuscon ohlíží za minulostí.

První dojmy z auta jsou výborné. V reálu působí mohutněji, než na fotkách a některé detaily mnohem více viniknou. Přední maska s ostrými světlomety je ale pořád to, co vás zaujme jako první. Ve stříbrné barvě vypadá Tuscon navíc velmi elegantně a v ničem si nezadá s konkurencí prémiových značek. Tady se korejským designérům rozhodně zadařilo.

Pozitivní dojmy zůstávají i po usednutí do vozu. Interiér je vzdušný a překvapivě prostorný. Palubní deska, ani ovladače sice nepřináší žádnou zásadní inovaci, nebo experiment, jsou ale přehledné, dobře čitelné a hlavně je vše tam, kde to hledáte. Co je ale hlavní, vše je perfektně zpracované. Vrzající plasty, nebo nekvalitní materiály jsou dávno minulostí a v autě vše perfektně pasuje a sedí.

To platí nejen o předních místech, ale o celém voze. Na zadních sedačkách je dostatek prostoru i pro vyšší postavy. Kufr je prostorný a dobře přístupný a sklápění sedaček rychlé a snadné. Při prvních dojmech na výstavě je jen velmi těžké najít něco, co bychom autu vytknuli. Vlastně jedinou chybu ve zpracování jsme našli až po otevření kapoty, kde v motorovém prostoru panuje tak trochu chaoz a dovedli bychom si představit lepší vedení kabelů, hadic a umístění krytů.

Jak už jsme psali, Tuscon se bude vyrábět v české továrně v Nošovicích a jak se zdá, značka je na to náležitě pyšná. Do auta zde budou montovat pětici motorů s výkonem od 99 do 135 kW. Kombinovat je lze s šestistupňovým manuálem, nebo automatem. Moto 1.6 T-GDI pak bude možné mít i se sedmikvaltem DCT. Kromě nejslabšího motoru 1.6 GDI a motoru 1.7 CRDI bude možné mít Tuscon s náhonem 4×4.


Autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot

Ženeva 2015: Hyundai Tuscon překvapuje
Přesunout se na začátek