Provozní tekutiny bychom měli pravidelně kontrolovat, ale praxe je taková, že to moc lidí nedělá. Spoléhají na to, že je potřebných tekutin dostatek a kontrola postačí při pravidelné výměně oleje. Nebo na nedostatek upozorní kontrolka – třeba u kapaliny do ostřikovačů. A kdo kontrolku nemá, ten to zjistí během jízdy, když voda přestane stříkat.
Nejde jenom o množství
V případě směsi do ostřikovačů ale nejde jenom o množství, které je v nádobě. V těchto dnech je důležité vědět i to, co přesně máme v nádobce nalito. Jelikož je podzim, dá se očekávat, že v ní budou ještě zbytky letní směsi do ostřikovačů. A je jedno, zda se jednalo o koupenou směs z obchodu, nebo podomácku vyrobenou tekutinu za pár korun, nejčastěji složenou z vody a běžného saponátu na nádobí.
Může zmrznout
Je jedno, jakou letní směs do ostřikovačů v nádobě máte. Jedno má společné. Stačí, aby teploty padly pod nulu, a rázem může tekutina zmrznout. Základem letních směsí není nic jiného než voda. A ta má, jak známo, bod tuhnutí nula stupňů Celsia. I ranní mrazíky tak mohou způsobit, že kapalina v ostřikovačích začne tuhnout. Stačí pár dní s teplotou pod nulou a zamrzne kompletně. A dojde nejenom k nefunkčnosti, ale i k riziku možného poškození.
Řešení je jednoduché
Kdo nechá kapalinu v ostřikovačích zmrznout, tomu nezbývá než najít temperovanou garáž a čekat. Ten, kdo nenechá řešení problému na poslední chvíli, udělá něco mnohem jednoduššího. Do nádobky s kapalinou do ostřikovačů nalije zimní směs s konkrétním bodem tuhnutí. Ten značí, že kapalina ani při dané teplotě nezmrzne. Bude stále použitelná i v silnějších mrazech. V tu chvíli ona zimní kapalina pochopitelně naředí i tu letní. Zde se vyplatí spočítat si, jaký je orientační bod tuhnutí nově vytvořené směsi, aby při velmi silných mrazech nedošlo ke stejnému problému jako v případě té letní.
Zdroj: https://barsleaks.com/uncategorized/how-to-keep-windshield-washer-fluid-from-freezing/