Po testu sériové verze
Mitsubishi L200 se nám dostala do rukou i verze v
expediční úpravě. Cena samotných úprav a příslušenství přesahuje cenu dvou
menších vozů. Jak se nám Mitsubishi L200 expedition líbí?
Testovaný model disponuje větší kabinou Double Cab, která poskytuje pět
míst k sezení. Ve výbavě Intense může komfort i provedení interiéru
soupeřit s kdejakým osobním vozem. V této výbavě je například: kožený
volant nastavitelný jak výškově tak podélně, automatická klimatizace,
tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu nebo navigace Pioneer s 6,2″ displejem a parkovací kamerou.
Stále to je však velmi praktický vůz kterému můžete do korby o délce 1520mm
a šířce 1470mm naložit až 900 kg – viz zátěžový test v minulém testu 🙂
maximální hmotnost brzděného přívěsu je 3100kg, navíc pro větší bezpečnost
s přívěsem je vůz vybaven Asistentem stability přívěsu TSA se systémem
aktivního řízení stability a trakce M-ASTC
O pohon se stará turbodieselový motor o objemu 2.4L. I díky variabilním
časováním ventilů produkuje výkon 181 koní, při příjemné kombinované
spotřebě 7,1 litru. Odhlučnění je na poměry pickupů velmi slušné, naopak
slyšet byl proud vzduchu ve zvýšeném sání.
K přenosu výkonu slouží 6° manuální převodovka se systémem 4WD Super
Select-II s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou.
V případě potřeby je možné využít i uzávěrku zadního diferenciálu od ARB.
Jak je u této třídy standardem, i L200 má žebřinový rám. Přední náprava má
dvojitá lichoběžníková ramena s vinutými pružinami a vzadu je tuhá náprava
odpružená listovými pery. Překvapivě i při nezatížené zádi vůz příkladně
filtroval nerovnosti, na komfortu jízdy se také pozitivně podepsaly
pneumatiky s pořádným profilem.
Přestože s délkou přes 5 a 1/4 metru se jedná o pořádný kus auta, poloměr
otáčení má 5,9 metru, jedná se o nejlepší hodnotu ve třídě.
To nejlepší na této L200 je však chování v terénu.
Sériový model má už tak velmi slušnou prostupnost terénem:
Světlá výška 235mm
Přední nájezdový úhel 30°
Zadní nájezdový úhel 22° U výbavy Invite je Zadní nájezdový úhel 25°
Přejezdový úhel 24°
Boční náklon 45° (kvůli stanu měnší)
Brodivost 600mm (díky zvýšenému sání vyšší)
V terénu jsou však nejdůležitější pneumatiky, zde byly obuty pořádné pneu
Rockproof od Nokianu, které s trakcí v bahně neměly sebemenší problém.
Užitečný je rovněž odolný 5 mm kryt motoru a převodovky, díky kterému se
nemusíte bát, že dojde k poškození motoru o první kámen.
V případě potřeby je k dispozici elektrický naviják Warn M8000 s tažnou
silou 3,6 t, který je možné umístit jak dopředu tak dozadu.
Na první podhled nejvýraznějším prvkem výbavy je bezesporu střešní stan,
jedná se o Maggiolina Airlander o rozměrech 145 na 210 cm a výškou ve
složeném stavu 30 cm, rozložený je vysoký 92 cm. Postavení stanu je otázkou
pár minut, stačí odjistit pojistky a zatočit klikou, skládání je o něco
složitější kvůli nutnosti zastrkávat bočnice stanu.
Naviják WARN M8000 | 31 660 |
Multi-Mount | 35 000 |
ARB vyprošťovací taška Medium RK11 | 10 084 |
Rhino-Rack LED kit | 6 050 |
ARB hliníková skládací židle Sport | 1 550 |
Air Locker uzávěrka diferenciálu | 29 062 |
ARB kompresor CKMA12 12V | 8 172 |
ARB lednice 35 lt | 23 619 |
ARB upevňovací sada lednice | 848 |
Rhino-Rack markýza Sunseeker 2000 | 6 950 |
Rhino-Rack boční díl k markýze Sunseeker 2000 | 3 801 |
Maggiolina Airlander s příslušenstvím | 65 000 |
Kryty podvozku | 35 332 |
Hardtop | 74 197 |
Střešní nosič | 8 833 |
Pneumatiky | 31 610 |
Navigace Pioneer AVIC-F980BT | 28 563 |
Nezávislé topení Webasto | 43 170 |
Zvýšené sání | 14 207 |
CELKEM | 457 708 |
Autor: offroadweb.cz