Mitsubishi L200 v expediční úpravě

Po testu sériové verze
Mitsubishi L200 se nám dostala do rukou i verze v
expediční úpravě. Cena samotných úprav a příslušenství přesahuje cenu dvou
menších vozů. Jak se nám Mitsubishi L200 expedition líbí?

Testovaný model disponuje větší kabinou Double Cab, která poskytuje pět
míst k sezení. Ve výbavě Intense může komfort i provedení interiéru
soupeřit s kdejakým osobním vozem. V této výbavě je například: kožený
volant nastavitelný jak výškově tak podélně, automatická klimatizace,
tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu nebo navigace Pioneer s 6,2″ displejem a parkovací kamerou.

Stále to je však velmi praktický vůz kterému můžete do korby o délce 1520mm
a šířce 1470mm naložit až 900 kg – viz zátěžový test v minulém testu 🙂
maximální hmotnost brzděného přívěsu je 3100kg, navíc pro větší bezpečnost
s přívěsem je vůz vybaven Asistentem stability přívěsu TSA se systémem
aktivního řízení stability a trakce M-ASTC

O pohon se stará turbodieselový motor o objemu 2.4L. I díky variabilním
časováním ventilů produkuje výkon 181 koní, při příjemné kombinované
spotřebě 7,1 litru. Odhlučnění je na poměry pickupů velmi slušné, naopak
slyšet byl proud vzduchu ve zvýšeném sání.

K přenosu výkonu slouží 6° manuální převodovka se systémem 4WD Super
Select-II s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a redukční převodovkou.
V případě potřeby je možné využít i uzávěrku zadního diferenciálu od ARB.

Jak je u této třídy standardem, i L200 má žebřinový rám. Přední náprava má
dvojitá lichoběžníková ramena s vinutými pružinami a vzadu je tuhá náprava
odpružená listovými pery. Překvapivě i při nezatížené zádi vůz příkladně
filtroval nerovnosti, na komfortu jízdy se také pozitivně podepsaly
pneumatiky s pořádným profilem.

Přestože s délkou přes 5 a 1/4 metru se jedná o pořádný kus auta, poloměr
otáčení má 5,9 metru, jedná se o nejlepší hodnotu ve třídě.

To nejlepší na této L200 je však chování v terénu.

Sériový model má už tak velmi slušnou prostupnost terénem:

Světlá výška 235mm
Přední nájezdový úhel 30°
Zadní nájezdový úhel 22° U výbavy Invite je Zadní nájezdový úhel 25°
Přejezdový úhel 24°
Boční náklon 45° (kvůli stanu měnší)
Brodivost 600mm (díky zvýšenému sání vyšší)

V terénu jsou však nejdůležitější pneumatiky, zde byly obuty pořádné pneu
Rockproof od Nokianu, které s trakcí v bahně neměly sebemenší problém.

Užitečný je rovněž odolný 5 mm kryt motoru a převodovky, díky kterému se
nemusíte bát, že dojde k poškození motoru o první kámen.

V případě potřeby je k dispozici elektrický naviják Warn M8000 s tažnou
silou 3,6 t, který je možné umístit jak dopředu tak dozadu.

Na první podhled nejvýraznějším prvkem výbavy je bezesporu střešní stan,
jedná se o Maggiolina Airlander o rozměrech 145 na 210 cm a výškou ve
složeném stavu 30 cm, rozložený je vysoký 92 cm. Postavení stanu je otázkou
pár minut, stačí odjistit pojistky a zatočit klikou, skládání je o něco
složitější kvůli nutnosti zastrkávat bočnice stanu.

Naviják WARN M8000 31 660
Multi-Mount 35 000
ARB vyprošťovací taška Medium RK11 10 084
Rhino-Rack LED kit 6 050
ARB hliníková skládací židle Sport 1 550
Air Locker uzávěrka diferenciálu 29 062
ARB kompresor CKMA12 12V 8 172
ARB lednice 35 lt 23 619
ARB upevňovací sada lednice 848
Rhino-Rack markýza Sunseeker 2000 6 950
Rhino-Rack boční díl k markýze Sunseeker 2000 3 801
Maggiolina Airlander s příslušenstvím 65 000
Kryty podvozku 35 332
Hardtop 74 197
Střešní nosič 8 833
Pneumatiky 31 610
Navigace Pioneer AVIC-F980BT 28 563
Nezávislé topení Webasto 43 170
Zvýšené sání 14 207
CELKEM 457 708


Autor: offroadweb.cz

Mitsubishi L200 v expediční úpravě

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přesunout se na začátek