Automobilky sice jdou cestou, že naftová auta postupně vyřazují z nabídky, ale pokud jde o zájem ze strany kupujících, ten často neutuchá. Nafta má logicky celou řadu výhod. Od slušného výkonu přes nízkou spotřebu až po dlouhou životnost motoru. Ne vždy ale bude taková, jakou očekáváme. Mnohdy dieselové vozy ničíme tím, že s nimi neumíme správně jezdit. Jaké chyby jsou nejčastější?
Krátké jízdy kolem komína
Naftová auta jsou určena primárně na to, aby se s nimi jezdilo. Pokud možno delší trasy. Kdo si kupuje naftové auto s tím, že s ním bude jezdit takzvaně kolem komína, je to velmi chybná volba. Motor se nestihne ani zahřát a už se bude parkovat. Toto dieselovému autu rozhodně nesvědčí.
Nedostatečná regenerace filtru pevných částic
Moderní naftové vozy jsou vybaveny takzvaným filtrem pevných částic, který napomáhá tomu, aby byly ekologičtější. Tento prvek však potřebuje i takzvanou regeneraci. Té se mu dostane jenom při delších jízdách, kdy jsou motor a další součásti dostatečně zahřáté a k regeneraci může dojít. V opačném případě hrozí budoucí nesprávná funkce DPF filtru.
Tankování špatného paliva
Kdo málo jezdí s naftovým vozem, ten může riskovat i další problém. Zatímco u benzínu nehraje roli to, jaké je podnebí, u nafty ano. Existují různé varianty, laicky nazývané jako nafta zimní a letní. Pokud v létě natankujeme plnou a jezdíme tak málo, že nám v nádrži vydrží až do zimy, může to vést k potížím nejenom při startování auta.
Špatné řazení
Mnozí si neuvědomují také to, že naftový motor je oproti benzínovému vhodné držet spíše v nižším otáčkovém spektru. Základním pravidlem je ho zbytečně nevytáčet až k červeným číslům. Zároveň ale platí, že není správný postup držet ho až v kriticky nízkých otáčkách. Jednoduše řečeno, otáčky v případě nafty bývají často zcela jiné než u benzínového motoru o stejném objemu a výkonu.
Zdroj: https://www.rac.co.uk/drive/advice/car-maintenance/ways-to-make-your-car-last-longer/