Nový Range Rover Sport odhalen

NEJSPORTOVNĚJŠÍ, NEJMRŠTNĚJŠÍ A NEJRYCHLEJŠÍ LAND ROVER

• Nový Range Roveru Sport uzavírá portfolio tří modelů značky Range Rover
• Kombinace jízdní dynamiky na silnici a vynikajících výkonů v jakémkoliv terénu zaručuje rozsáhlé spektrum schopností
• Výjimečně komfortní jízda díky skvělé konstrukci
• Propracovanější a flexibilnější interiér nově s možností uspořádání 5+2
• Nižší hmotnost až o 420 kg* garantuje mrštnost a mimořádný výkon s 15% snížením emisí CO2 a zvýšenou úsporu paliva
• Prvotřídní podvozek a lehká hliníková konstrukce Range Roveru
• Technologie zaměřené na zákazníka včetně technologické premiéry Land Roveru tzv. „connected car“

New York, 26. března 2013 – Nový Range Rover Sport byl představen v ulicích New Yorku. Tento luxusní model vznikal po boku nového Range Roveru. Range Rover Sport dosahuje v rámci značky nejlepší dynamiky na silnici a kombinuje ji s výbornými terénními schopnostmi Land Roveru, se kterými ve své třídě nemá konkurenci. Přepychový vůz je vybavený technologiemi a nabízí zákazníkům sebevědomější exteriér, luxusnější interiér a flexibilitu ve formě nastavitelného uspořádání 5+2.

Prémiový Range Rover Sport těží především ze svého designu, lehkého odpružení a inovativních technologií podvozku. Díky kompletně nové hliníkové konstrukci tak dosahuje úspory hmotnosti až o 420 kg. To mění dynamický výkon vozu, což umožňuje spojit agilní ovládání s velkým komfortem a vytvořit tak kombinaci sportovního luxusu, dynamického požitku z jízdy a zároveň snížení emisí CO2 na 194 g/km.

„Zcela nový Range Rover Sport je vozem bez kompromisů. Nyní má širší spektrum schopností Land Roveru, je jedním z vozů nejvíce zaměřených na silniční jízdu, které jsme kdy vyrobili, ale samozřejmě i nadále nabízí také bezkonkurenční schopnosti v terénu. Range Rover Sport je tu proto, aby ho lidé řídili. Jak zážitek z jízdy, tak i řízení a jeho agilitu jsme posunuli na další úroveň, čímž tento vůz dostává skutečně sportovní charakter v kombinaci s luxusem, schopnostmi a všestranností.

Při vývoji Range Roveru Sport jsme navázali na úspěch nového Range Roveru, naší nedávno představené vlajkové lodi. Nový Range Rover Sport vedle toho využívá řadu nových technologií, které přispívají ke zvýšení výkonu, elegance a všech jeho schopností,“ dodal John Edwards, Global Brand Director Land Rover

Design: sebevědomý, působivý a robustní

Dynamický Range Rover Sport má sebevědomý – sebevědomý, působivý a robustní design exteriéru, který zařazuje tento prémiový model mezi Range Rover a menší Range Rover Evoque.

Typickému designu předchozího modelu se dostalo svěžího přepracování a výsledkem je hladký a moderní vzhled v kombinaci s lepším využitím prostoru. Nový Sport je jen o 62 mm delší než jeho předchůdce, ale s délkou 4850 mm kratší než ostatní sedmimístná SUV a většina sedanů třídy E, takže s ním lze lépe manévrovat a parkovat. Větší rozvor (o 178 mm) zároveň poskytuje více místa a lepší přístup do vozu pro cestující na zadních sedadlech. Nový vůz je o 55 mm širší a má také kratší převisy vpředu a vzadu.

Zkosenější A-sloupek, oblý profil a nižší, dynamicky klesající linie střechy zvyšují aerodynamiku Range Roveru Sport o 8 % v porovnání se starším modelem (součinitel odporu vzduchu je 0,34). Nový Sport je o 149 mm kratší a 55 mm nižší než kompletně nový Range Rover, z něhož Sport vychází, a je také o 45 kg lehčí.

Range Rover a Range Rover Sport byly vyvíjeny současně a mají leccos společného, zároveň si ale nový Sport uchovává značné množství (skoro 75 %) jedinečných prvků, které přímo ovlivňují vzhled a působivost nového Sportu.

Pro maximální individualizaci si zákazníci budou moci vybrat z designů kol o velikosti 19, 20, 21 a 22 palcích včetně kultovního designu „Viper’s Nest“, který bude nyní poprvé k dispozici u všech modelů Range Rover.

Nejširší spektrum schopností SUV

Zdvih odpružení se pohybuje kolem 260 mm vpředu a 272 mm vzadu a zaručuje tak mimořádnou křížitelnost náprav (546 mm) stavěných pro nejtvrdší podmínky. Maximální světlá výška se zvětšila na 285 mm (o 58 mm než předchozí model) a vylepšený systém vzduchového odpružení rozeznává dvě jízdní výšky, přičemž revoluční systém nové generace Terrain Response® 2 automaticky nastavuje nejvhodnější režim.

Upravený systém vzduchového odpružení získal nové střední nastavení vyšší o 35 mm, což znamená, že režim offroad lze ponechat připravený při mnohem vyšší rychlosti (80 km/h oproti původním 50 km/h). Řidiči to ocení především v terénu s dlouhými, rozježděnými a nezpevněnými cestami.

Zcela nové elektrické řízení se vyznačuje lehčím a přímějším pocitem z ovládání vozu. V nabídce budou dva systémy permanentního pohonu všech kol. První systém nabídne uzávěrku mezinápravového diferenciálu, redukční převodovku do nejnáročnějších offroadových podmínek a standardní rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu 50:50.

Alternativní systém je o 18 kg lehčí a má stálý pohon všech kol s diferenciálem Torsen, který automaticky rozděluje moment na nápravu s největší přilnavostí a zároveň spolupracuje se systémy kontroly trakce pro zajištění maximálních výsledků ve všech podmínkách. Přednastavené rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu je 42:58, což má zajistit optimální jízdní dynamiku.

Čtyři motory v aktuální nabídce, nový hybrid na cestě

Zákazníci si mohou vybrat ze čtyř motorů. K dispozici budou dva přeplňované benzinové motory (5,0 l V8 o výkonu 510 koní a nový 3,0 l V6 o výkonu 340 koní) a dva dieselové motory (3,0 l TDV6 o výkonu 258 koní a SDV6 s 292 koní). Tuto řadu motorů doplní později během letošního roku vysoce výkonná dieselová verze 4,4 l SDV8 (339 koní). Zákazníci si navíc budou moci objednat už během tohoto roku dieselový hybrid, který se začne dodávat od roku 2014.

Moderní a luxusní interiér se silným sportovním charakterem

Interiér nového Range Roveru Sport se jako určující standard designu svého segmentu vyznačuje typickými designovými rysy své řady, propracovanými detaily a luxusním provedením.

Optimální provedení interiéru v kombinaci s větší šířkou skýtá více prostoru pro cestující vzadu (o 24 mm více prostoru na kolena). S novou integrovanou třetí řadou lze příležitostně upravit počet sedadel na 5+2. Sklápěcí sedadla ponechávají podlahu rovnou bez ztráty prostoru na nohy.

Nový Range Rover Sport se začne prodávat během třetího čtvrtletí 2013 a uveden bude na 169 trzích po celém světě. Na většině trhů si budou moci zákazníci vybrat ze čtyř úrovní výbavy (S, SE, HSE a Autobiography) plus si budou moci zvolit nové verze „Dynamic“ u HSE a Autobiography. Díky rozsáhlému výběru barevného provedení, povrchových úprav a detailů si budou moci zákazníci stvořit svoje jedinečné SUV.


Autor: TZ – LAND ROVER

Nový Range Rover Sport odhalen
Přesunout se na začátek