Předplatné vybrané výbavy ve voze zní jako skvělé řešení. Ovšem pouze pro automobilky

Poslední roky se začínají objevovat informace, že by automobilky mohly v budoucnu přijít s takzvaným předplatným za výbavu a služby. Znamená to, že by se automobilový trh zcela odklonil od současného trendu, kdy si zákazník koupí určitou výbavu, ta mu je do vozu nahrána a namontována a on ji následně využívá. Možnost předplatného však přináší několik unikátů.

Co je varianta předplatného?

Princip zní poměrně zajímavě. Auto by mělo k dispozici veškerou výbavu, ale aktivní by byla jenom pro toho, kdo by si ji zaplatil. Nikoliv dlouhodobě, ale krátkodobě. Například vyhřívání čelního skla by mohlo být aktivní jenom v zimě, zatímco klimatizace naopak zase v létě. I když zní tento princip zajímavě a vypadá, že by mohl snížit ceny aut a ušetřit majitelům peníze, efekt by byl spíše opačný. Profitovat by měla hlavně automobilka. Proč a v čem?

Auto v „plné palbě“

Princip předplatného je postaven na tom, že auta budou k dispozici se všemi prvky výbavy. Tedy takzvaně „v plné palbě“. Logicky to může vést k tomu, že cena takového auta bude vyšší, jelikož každý prvek samozřejmě něco stojí, a těžko lze předpokládat, že by výbavu automobilka dotovala a riskovala, že se ji majitel vůbec nezaplatí.

Zdroj obrázku: Freepik

Laxnost lidí

Ve světě jakéhokoliv předplatného je běžné, že existuje určitá minimální doba objednávky, stejně jako konkrétní výpovědní lhůty. Obojí poskytovatelům předplatného nahrává, jelikož spoléhají na určitou laxnost svých zákazníků. Jednoduše zapomenou výbavu deaktivovat, promeškají výpovědní lhůtu, a tak jejich předplatné trvá, i když ho nevyužijí. A tak tomu může být i ve světě aut.

Dražší než nákup

Nastat mohou situace, kdy majitel auta bude chtít určitou výbavu napořád. Forma předplatného pro něho bude značně nevýhodná oproti situaci, kdy by si ji navždy koupil, jako je tomu v dnešní době. Měsíčně a ročně bude platit za něco, co chce a využije, a cenově mohou tyto náklady značně přerůst samotnou aktuální prodejní cenu.

Zdroj: https://www.consumerreports.org/automotive-industry/why-you-might-need-to-subscribe-to-get-certain-features-on-your-next-car-a6575794430/
Předplatné vybrané výbavy ve voze zní jako skvělé řešení. Ovšem pouze pro automobilky
Přesunout se na začátek