Kdo kupuje ojetinu, ten za ni chce zaplatit co možná nejméně. Kdo ji naopak prodává, touží po nejvyšší možné částce. Toho lze docílit různými způsoby a některé jsou až tak banální a jednoduché, že někdy zůstává rozum stát nad tím, čím vším lze zajistit, aby kupující zaplatil mnohem více peněz, než je běžné.
Líbivý popis
Vystavený inzerát na prodej auta by měl obsahovat také důkladný popis. V něm je namístě vyzvednout vše, co se týká kladných vlastností prodávaného vozu. A čím více kladů a zajímavostí se uvede, tím lépe bude dané auto vypadat. Pár řádků o pravidelné péči, o tom co je nové a měněné a kupující bude přesvědčen o tom, že lepší auto nesežene.
Dokonalá čistota
Auto musí skvěle vypadat, jedině tak bude navozený dojem, že je naprosto jedinečné a lepší k mání není. Toho se dá docílit i tak, že bude dokonale čisté. Uklizený a hlavně vyčištěný interiér, obnovené lesklé plasty a zářící materiály, to dělá divy. Na karoserii potom postačí vrstva vosku a také leštěnky a auto může vypadat, jako by před nedávnem sjelo z výrobní linky.
Vylepšené fotografie
Každý slušný mobil dnes dokáže nejenom kvalitně fotit, ale využít i různých filtrů. Stačí pořídit snímek, aplikovat filtr a jako zázrakem dojde k lehké úpravě barev, pozadí a dominujících prvků. Když se k tomu přidá i určitý stupeň umělé inteligence fotoaparátů, vypadá prodávané auto úplně jinak než to, které se nachází před objektivem. A to kupujícího mnohdy naláká.
Vymyšlené historky
Můžeme polemizovat nad tím, zda je to na hraně, nebo už za hranou. Realita je ale taková, že i vymyšlené historky táhnou a umí zvýšit cenu prodávaného vozu. A co je dnes známou klasikou? Samozřejmě to, že auto je po důchodci, že auto bylo neustále garážované a opečovávané, stejně jako to, že si pro auto má přijet jiný zájemce, který je ochoten zaplatit více, než je uvedeno v inzerátu. A že tento trik už nemůže fungovat? Velký omyl.