Porovnávat klasická konvenční auta se spalovacím motorem s elektromobily lze v mnoha parametrech. Jedním z takových je i rychlost doplnění „paliva“. Tedy buď benzínu a nafty, nebo elektrické energie. Obecně se samozřejmě mluví o tom, že tankování tekutého paliva je vždy rychlejší než dodávání elektřiny. V konečném součtu to ale může být naopak.
Se spalovákem k benzince musíme
I když jsou nájezdy s vozem se spalovacím motorem minimální, k benzince se čas od času prostě musí. Palivo se nikde jinde nevezme. A tak jakmile začne svítit kontrolka nedostatku paliva, je třeba zajet k tankovacímu stojanu a doplnit prázdnou nádrž. V případě elektromobilů však k dobíjecím stanicím vůbec není nutné jezdit. U malého nájezdu plně postačí energie z domácí zásuvky. Stačí zaparkovat a připojit auto do sítě. Nejenom že se nikam nejede zbytečně, ale hlavně je auto každé ráno připraveno s plným dojezdem.
Dlouhé trasy jsou specifické
V případě jízdy takzvaně kolem komína tedy jasně vyhrává elektromobil. Jak je tomu ale v případě delších cest, kdy je potřeba dobít elektřinu nebo doplnit palivo v průběhu trasy? Je jasné, že samotná rychlost tankování je oproti dobíjení násobně rychlejší. Je tu ale ještě jeden fakt. Delší vzdálenosti málokdo jezdí takzvaně na jeden zátah.
Je únavné, ale také velmi nebezpečné jet i stovky kilometrů bez větší pauzy. Tedy stylem zastavit u pumpy, dotankovat a za 5 minut pokračovat. Mnohdy je namístě udělat si alespoň pauzu na kávu, protažení a toaletu. To vše může trvat několik desítek minut, tedy dobu, po kterou se moderní elektromobil na rychlonabíjecí stanici bez problémů dobije i nad 80 procent kapacity baterie. A to bez nutnosti natankovat, jít zaplatit, vrátit se k autu, přeparkovat, jít znovu dovnitř a občerstvit se. Opět se tak do popředí dostává výhoda elektromobilu, který se připojí k nabíječce a při odjezdu odpojí a může se pokračovat.
Zdroj: https://www.chargedfuture.com/ev-charging-vs-gas-refueling/