Ceny nových vozů stoupají a rozpočty na nové auto každého člověka jsou určitým způsobem omezené. Mnozí tak více hledí na peníze a sáhnou po vozech, které lze zařadit do kategorie těch nejlacinějších na trhu. Na první pohled se může taková koupě jevit jako dobrá, výhodná volba. Ale později každý majitel extrémně levného vozu zjistí, že to až tak dobrá investice nebyla. Proč?
Nedostatečná výbava
Je pravdou, že ne každý potřebuje mít auto prošpikované elektronikou, moderními technologiemi a výbavou. Některé prvky jsou dnes ale už standardem a díky nim je cestování pohodlné, bezpečné a příjemné. V extrémně levných autech ale můžeme být o některou výbavu ochuzeni. Mnohdy chybí třeba i automatická klimatizace, navigace, nebo dokonce i rádio.
Drahé servisní prohlídky
Koupit si levné auto nutně neznamená úsporu. Hlavně z dlouhodobého hlediska. Je třeba počítat s řadou dalších nákladů, třeba při servisních prohlídkách. Náklady mohou být každý rok vysoké a po několika letech, pokud mají být dodrženy záruční podmínky, se v autorizovaném servisu utratí více než u jiných značek. Cenový rozdíl rázem není až tak výrazný.
Horší kvalita zpracování a bezpečnost
Že je nějaké auto extrémně levné, není dáno jenom tím, že je s ním spojena efektivnější výroba nebo nízké marže. Může to být spojeno také s tím, že se někde šetřilo. Příkladem jsou obyčejné materiály, jednoduchá kvalita zpracování nebo horší bezpečnost. Levné auto zkrátka nemusí splnit požadavky na to, jak vypadá nebo jak je bezpečné. Jednoduše řečeno, je to spíš nouzovka.
Neprodejnost
Jsou auta, která si dlouhodobě drží svou poměrně vysokou hodnotu, je o ně zájem a v bazarech se příliš neohřejí. Oproti tomu extrémně levná auta mohou mít s prodejností problém. Za několik let se z nich stanou ojetiny, o které je minimální zájem. V tu chvíli je možné jediné – auto si nechat, nebo ho prodat pod cenou, s výraznější ztrátou, než se očekávalo.
Zdroj: https://www.nerdwallet.com/article/loans/auto-loans/why-many-new-cars-are-cheaper-than-used